Vanliga frågor - Officersmässen

Här hittar ni de vanligaste frågorna vi brukar få. Hittar ni inte svaret här så är ni varmt välkomna att höra av er.

Får man ta med egen mat och dryck?

Ja det får man!

Hur länge får man hålla igång festen?

Ni får ha festen så länge ni önskar. Men sänk gärna musiken vid 02.00 och stäng dörrar och fönster.

Vad ingår i hyran?

  • Officersmässen fredag 12.00- söndag 16.00

  • Bord & stolar

  • Porslin (Tallrikar, glas, bestick & uppläggningsfat m.m.)

  • Tillgång till köket med diskmaskin

  • Städning

  • Högtalare & mic

  • Scen

  • Handdukar, tvål & toalettpapper på toaletterna

  • Dekorationer (Ljusslingor, vaser etc)

  • Projektor

  • Kaffefilter

    Se allt som ingår här

Vad ingår det för högtalare?

Det ingår två högtalare och en mic med sladd i hyran. Högtalarna går att koppla via bluetooth. Det är ok att ha högtalarna utomhus om de är under tak. Här är mer info om högtalarna.

högtalare.jpg

Vad ingår i städningen?

Vi städar golvytor och övriga ytor. Det enda ni behöver göra är att ta bort sopor från lokalen och ställa tillbaka ev. möbler ni flyttat på samt diska all disk (Det brukar de flesta brudpar be cateringpersonalen ordna)

Återvinningsstationer

Vi erbjuder möjligheten till sopsortering inne i Officersmässen. Vi har en soptunna för brännbart utanför Café furiren som det står Officersmässen på. Där ni kan slänga upp till 2 sopsäckar. Övrigt kan ni slänga på närmaste återvinningsstation.

Konfetti är det ok?

Konfetti får ni gärna använda inomhus. Men då önskar vi att ni har sopat ihop och slängt det innan hemgång. Konfetti utomhus tillåts tyvärr inte. Om ni använder nedbrytningsbar konfetti ska även denna krattas ihop och slängas innan ni lämnar lokalen.

Planritning över lokalen?

Scenen?

Det ingår en scen i hyran. Den går att göra mindre eller ta bort helt för den är uppbyggd av moduler.

Får man ta med sig hund in i Officersmässen?

Absolut, hundar är välkomna in!

Vart kan man parkera bilen?

Parkeringsplatser finns mitt emot Turisthotellet, vandrarhemmet uppe på Laxön och vid busshållplatsen uppe vid Älvkarleby Kraftverk.

När får man tillgång till lokalen?

Ni får tillgång till lokalen enligt överenskommelse. Men senast 12.00 dagen innan tillställningen och måste lämna tidigast 16.00 på söndagen. Ni får nyttja lokalen som ni vill under den här tiden. Vill ni ha något evenemang alla tre dagar så går det toppenbra!

Vad finns det i köket och vad för porslin finns det och mått på borden?

Vi har porslin till minst 95 personer och bord och stolar för 95. Här kan ni se mer om vad som finns i köket, mått på borden mm.

Hur många kylar och frysar finns det?

Det finns en stor kyl i baren. I köket finns en halvstor kyl med ett litet frysfack. Sedan finns en stor kyl som är delad med sval på nedre delen.

Det finns även en stor frys inne i köket.

Får man ha tända ljus inne i lokalen?

Tyvärr inte, men vi har 20 led blockljus (batteridrivna) och 40 led kronljus som ni gärna får använda. Kom ihåg att ta med extra batterier!

Kan man få tillgång till Officersmässen redan på torsdagen?

Ja det går bra om vi inte har något annat bokat då. Att hyra en extradag kostar 3000kr.

Jobbar ni med hållbarhet?

Absolut, det är något vi jobbar med. Läs gärna mer om vårt arbete!

Får man hänga saker i taket och på väggarna?

Ja, det får ni! Använd de befintliga spikarna som finns eller sätt upp med tejp. Sätt inte upp några egna spikar. Se till att ni återställer allt efter er innan ni lämnar lokalen.

Finns det el vid vigselplatsen?

Ja det finns el vid vigselplatsen! Toppen att ha för högtalare så ni hörs bra när vattnet forsar intill. Det är ok att ta ut de högtalare som finns inne i Officersmässen. Observera att det inte finns något mic stativ. Kom ihåg att boka vigselplatsen som bokas via Älvkarleby Skutskärs Församling.

Går det att ta tåget till Officersmässen?

Tjoho! Bara drygt en kilometer från Officersmässen ligger Älvkarleby tågstation. Tåget går från Uppsala och Gävle www.ul.se

Bokningsregler?

Ni bekräftar bokningen genom att fylla i era uppgifter och skriver under hyresavtalet. Vi kommer sedan skicka en faktura på 50% av hyreskostnaden som deposition. Den resterande summan av lokalen skickas när bröllopet börja att närma sig

Vid bokning förbinder ni er enbart till lokalhyran.

Vid avbokning upp till 6 månader innan eventet erhåller Officersmässen depositionen –Vid avbokning 3 månader innan bröllopet  återbetalas inget av hyreskostnaden.

Har ni några tips på leverantörer?

Absolut! Vi har tips på boende, catering, personal, fotografer m.m. klicka på länken för att se vilka vi tipsar om.

Får man bara hyra Officersmässen en dag?

På vardagarna går det bra att bara hyra över dagen eller en kväll. Hör gärna av er då ang pris.

På helgerna hyr vi bara ut Officersmässen från fredagen till söndagen.

Vad är Officersmässen för hus och vad kan jag läsa mer om vad det finns att göra i Älvkarleby?

Kul att du är sugen på att veta mer! Kika in vår blogg där vi tipsar om vad ni kan hitta på när ni är i Älvkarleby och tips på vart ni kan hitta mer info om Officersmässens och Älvkarlebys historia.

Får man sätta upp ett partytält i trädgården?

Ja, det får ni gärna göra!

Fyrverkerier?

Tyvärr tillåts inte fyrverkerier

Får man ha Rökmaskin?

Tyvärr fungerar det inte att ha rökmaskin på grund av brandlamet.

Har ni Wifi?

Ja det finns gratis wifi i Officersmässen!

Vigselplats

Vigselplats finns intill Officersmässen och den måste förbokas. Det är gratis att boka den och det är ok att ha borglig vigsel. Vigselplatsen bokas via Älvkarleby skutskärs församling